Monday 3 December 2012

bahagian 1 : kereta elektrik di jalanan

1. bmw activeE
pada separuh pertama 2012, bmw mengeluarkan kereta sedan elektrik sepenuhnya kepada 700 pelanggan


 

 

 

 

2. chevy volt
kereta hybrid elekrik dan petrol yang memberi saingan kepada toyota prius. menggunakan elektrik pada 56 km pertama sebelum menggunakan petrol. tenaga bateri yang berkurangan ini di caj oleh enjin 1.4-liter.















3. coda electric sedan
mempunyai bateri ev yang besar, kereta ini boleh di pandu sehingga sejauh 160 km dalam keadaan biasa. kereta elektrik sepenuhnya tetapi di katakan kurang cantik dalam rekabentuk, keselesaan dan kualiti pemanduan menyebabkan ia kurang di minati.





4. ford focus electric
kereta elektrik sepenuhnya 5-pintu hatchback yang dapat di pandu sehingga 129 km sebelum perlu dicaj. mempunyai bateri ev yang amat pantas untuk di caj.








5. honda fit ev
honda bukanlah baru dalam mengeluarkan kereta elektrik, sejak dari keluaran terhad honda ev pada akhir 90-an,juga honda fcx clarity. honda fit kecil tetapi mempunyai ruang dalaman yang luas, mampu di pandu sehingga 129 km yang bersamaan dengan 189 km/3.8liter







6. tesla model s
ia adalah sebuah kereta elektrik yang di impikan,ia bukan sahaja di cipta untuk menjadi kereta elektrik yang bagus tetapi sedan mewah terbaik dunia.










7. toyota prius hybrid
antara kereta yang paling laris di dunia. boleh di temui di kebanyakan jalan-jalan di mana-mana. mempunyai bateri 4.4 kilowatt/jam yang mampu memberikan pemanduan elektrik sepenuhnya sejauh 17 kilometer.





8. toyota rav4 ev
hasil kerjasama bersama tesla, ia SUV di jana oleh bateri kecil. antara model suv elektrik yang berjaya.

No comments:

Post a Comment